söndag 11 december 2011

Goda saker, för hela mig

Det blev en skön start på helgen. I fredags fick jag äntligen möjlighet att gå på spinning igen. Det är evigheter sedan sist. Det kändes så bra på flera sätt. För mig kan spinning ofta bli som meditation i rörelse. Så blev det i fredags med skön & bra musik. Jag hade inte bestämt mig innan om jag skulle gå även på den efterföljande coredelen, men jag hamnade även där. Jag visste inte riktigt hur min kropp skulle bete sig där i fredags, jag har nämligen, sedan i onsdags, gått in i en period då jag förändrat en del i mitt sätt att äta eller kanske snarare dricka. Men min kropp svarade "så som den brukar" där under passen.

Och idag var det dags för mitt sista kurstillfälle på näringslära kursen. Jag är verkligen nöjd med kursen, den har givit inspiration & ökad kunskap, väckt nyfikenhet, nya tankar och funderingar. Tänk vad mat/kost kan göra med och för kroppen! Och hur den påverkar hela vårt system på alla sätt. Och tänk vad jag/du själv kan påverka genom medvetna och aktiva val!


Vid skolan finns en liten butik (två hyllor) med lite olika produkter. Idag köpte jag bla. tamari och kokosfett. Sedan upptäckte jag något (nästan) nytt:



För drygt en vecka sedan hade jag aldrig hört talas om det men genom min fantastiska tränare blev jag tipsad. Och nu plötsligt låg det där i hyllan och bara väntade. Jag tycker att det är spännande att upptäcka & prova nya saker och nya smaker. Vem vet vilka effekter det kan få? Brödet är ett groddat bröd och riktigt gott. Ett tips är att bre på lite mandelsmör, då är det som godis. Så gott!


Efter avslutad kursdag passade jag på att besöka systrarnas Voltaire butik. För att bli ännu mer inspirerad. Butiken är verkligen inspirerande! Där finns massor av härliga saker. Idag blev det lite smått & gott.



 Vad sägs om bla. hampafrön,  pumpakärnsolja eller furikake som är en japansk fröblandning med svarta och vita sesamfrön, smulade norialger och shizoblad?
För min del är pumpkärnsoljan och furikake också nya bekantskaper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar