söndag 4 december 2011

En mysig helg

Vilken skön helg!
Igår besökte jag Furuviks julmarknad tillsammans med 2 av mina fina vänner & mina föräldrar. En mysig julmarknad, julmusik som strömmande ut genom högtalarna, doft av granris och glögg, och lite hantverk att titta på.

Parken pryddes av maschaller och fin belysning.


Mina vänner tog tillfället i akt och skrev önskelista till tomten :-)


Vid fäboden fick barnen hjälpa tomtemor att ge djuren mat.
Vi blev lite förvånade när hönsen åt spagetti ;-)


Naturligtvis fanns även tomten på plats.
Vad vore en julmarknad utan självaste tomten?



Tjejerna provade fiskelyckan eller snarare anklyckan :-)


Och vi snurrade runt i kaffekoppar.
 Min ena vän sa att hon skulle kunna snurra runt minst en timme där i kaffekoppen,
-Oj, vet Du vad jag tror skulle hända om jag gjorde det, sa jag. 
- Ja, Du skulle spy, svarade hon som det mest självklara.

Ja, troligen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar