fredag 30 december 2011

Effektivitet

Idag har jag känt mig flitig som en arbetsmyra ;-) Har pysslat en hel del i köket, tvättat och även hunnit med en sväng ner till gymmet. Jag har erbjudit mig att stå för nyårsaftonsmenyn i år så jag har förberett en del redan idag. När jag började fundera på innehåll så kände jag direkt att jag inte ville ha någon 3 rätters meny, med förrätt, varmrätt, efterrätt och absolut inte oxfilé och potatisgratäng. Istället blir det buffé inspirerat.

Det mesta av min kost är just nu vegetarisk så till största delen så kommer även morgondagens meny att vara det. Jag tycker om att laga mat, jag tycker om att experimentera och prova nya maträtter, bakverk och snacks. Under min renings- och rensningsperiod, med massor av greens, så har jag fått en ännu större lust och framförallt inspiration till att testa och laga nya saker.

Idag har jag bla. gjort i ordning 2 olika sallader, auberginrullar med getostcreme, pumpapeston som ska vara i tomaterna och chokladmoussen med bla. avocado, pinjenötter, honung, raw cacao, madjooldadlar som ska vara i den frukt-tiramisu som jag ska bjuda på. Att laga mat kan verkligen vara både skapande och kreativt & samtidigt väldigt avkopplande och roligt!

Jag har även provat att göra egna chips av sötpotais, palsternackor och rödbetor. Det är superenkelt och blir väldigt gott, har naturligtvis provsmakat idag ;-) men det tar väldigt lång tid i ugnen. Men det gör inte så mycket att det tar tid för då kan man ju passa på att göra något annat, själv passade jag på att ta en träningsrunda i gymmet; snabbt och effektivt :-) Efter att ha kört rygg, bröst, mage och en del axlar igår så var det armar, ben och lite mer axlar som stod på programmet idag. Hemma på vardagsrumsgolvet blev det sedan lite stretch och yogaövningar, allt för att öka på smidigheten ;-)

3 kommentarer:

  1. JAG hade velat vara gäst på din nyårsmiddag! Kanske vi kan ses över någon middag framöver; helt vego-raw? Eller brunch. Kram och gott nytt år.

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år till dig oxå Anna! Att ses över en brunch eller middag vore både mysigt & gott :-) Kram

    Ps: Du hade gärna fått var gäst igår, det fanns mat så att det räckte och blev över ;-)

    SvaraRadera
  3. Tittade på bilderna nu; helt fantastiskt! Så inspirerande.

    SvaraRadera