söndag 1 januari 2012

2012

Inför det nya året har jag tänkt på vad jag vill och ska ta med mig in i 2012, jag har tänkt på händelser och saker som jag fått uppleva under 2011, men även under andra år, på saker och händelser som haft & har betydelse för mig, som fått mig att växa och utvecklas på alla möjliga sätt. Händelser som har påverkat och kanske även ibland förändrat hela mig ända in i själ och hjärta.

Vissa saker tror jag kommer att följa mig i hela mitt liv. De tar sig bara i uttryck på olika sätt och visar sig i olika gestaltningar & skepnader.

Jag har en änglakortlek som jag ibland tar kort ifrån. Igår tog jag ett kort, inför början av 2012 och fick;

Tålamod;
"Dina drömmar blomstrar mycket fortare än du tror. Dock behöver de fortfarande näring och tålamod."

Kompletterande budskap;
"Det tar tid för en grodd att ta sig upp ur jorden och mogna till en blommande planta. Ändå är det så att varje stadium i en plantas livscykel kan ge glädje till den som lägger märke till dess skönhet. På samma sätt kan du uppskatta processen när dina drömmar förverkligas. Sakta ned och känn tacksamhet eftersom varje steg i processen för dina drömmar närmare fysisk form. Lägg märke till de lärdomar och den kärlek som kommer ur varje ögonblick som du är engagerad i att förverkliga dina drömmar." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar