onsdag 4 januari 2012

Pre- & Post- träningsvärk :-)

Inför boxen idag så kändes det som om jag hade föraningar om träningsvärk redan innan passet, kan man ha pre-träningsvärk? Eller så kanske jag anar vad som troligen kommer att komma, imorgon eller övermorgon?  Post-träningsvärk är jag bekant med dvs. träningsvärk som kommer efter ett pass. Du vet det här goda onda som kan vara njutbart på sitt sätt :-)

Då sjukdom och födelsedagar har krockat med den senaste tidens boxpass så är det ett tag sedan som jag var på just box. Kanske är det därför som det var extra skönt & stundtals extra flåsigt just ikväll? Jag välkomnade mjölksyran... :-) Passet var lika inspirerande & bra som vanligt!

Jag tycker så mycket om boxpassen, det är skönt att få slå i ordnade former, tycker jag. För mig handlar det väldigt sällan om att göra mig/sig av med aggressioner i slagen (även om det i bland även kan göra det) däremot handlar det om någon sorts kraftfull energi - kanske någon slags urkraft- som lockas fram, en kraft som jag tror att alla besitter & har inom sig, det gäller bara att våga & vilja plocka fram den.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar