fredag 27 januari 2012

Nu är det fredagsmys :-)

Fredagsmys på högsta nivå :-) Ni som känner mig vet nog vad det handlar om ;-)
Efter arbetsdagens slut var det dags för mitt favoritpass; PT med Niki. Den här träningen är bra! Den skapar så mycket, naturligtvis blir jag ännu mer vältränad men den skapar så enormt mycket mer. Idag var det en hel del box (yes!) och en del annat jobbigt och roligt :-)
Mr. Tabata kom på besök igen, han är en trevlig bekantskap, även om jag kan få både tunnelseende och svårt att höra vad som sägs runtomkring mig när jag umgås med honom ;-)

Mitt bland slag och sparkar så får jag frågan om jag ska gå på kvällens zumbapass. Mitt svar är NEJ. Det är inte min tanke.

Men jag vet inte riktigt vad som händer för 1 banan, 10 mandlar, en dusch och 45 minuter senare är jag nere på Form igen - på Zumbapasset :-)
Visst är det härligt att kunna tänka om? Och ibland få hjälp och inspiration till att göra det!

Zumba är helt nytt för mig. Jag har inget att jämföra med. Jag kan summera det med att det var mitt första zumbapasset ikväll men inte det sista :-) Kvällens instruktör; Diana, smög inte igång precis ;-) Det var tempo, fart och rörelse från första stund och massor med rörelseglädje och energi. Snabba fötter och mycket "skak" ;-) Och verkligen inte helt lätt ;-)

Jag som tycker jag har rätt bra koll på min kropp upplevde något annat under passet. Jag tror att mitt muskelminne behöver utökas och vidgas en del ;-) Är jag lite stelopererad eller? Samtidigt tror jag att den här typen av rörelse och träning är väldigt bra för mig - förutom all den energi och rörelseglädje som skapas - så tror jag att det är bra på många andra sätt också. Spännande att se vad det för med sig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar