onsdag 11 januari 2012

Är jag vaken?

Det är spännande med yoga tycker jag. Hur det påverkar, både kropp & själ. Effekter som inte går att beskriva eller förklara. Visst går det att säga att det ger avslappning och ökad smidighet osv. men det är så mycket mer. Kanske är det så att det måste upplevas?

Det känns så skönt, att mitt i veckan, få möjligheter till att stretcha igenom kroppens muskler och känna hur bindväven liksom töjs ut. Hur musklerna släpper lite spänning och blir en aning smidigare. Just nu känns energin i kroppen så skön, det känns som om den liksom snurrar & cirkulerar på rätt frekvens, ren och klar:-) Jag får samma effekter i dag som förra veckan och veckan före det. Jag försvinner bort under avslappningen, långt bort, vet inte om jag sover en stund eller är vaken. Namaste <3   

1 kommentar:

  1. Precis min vän. Jag kan inte heller förklara det, men det är lååångt bortom genomstretchade muskler. Obeskrivligt, renat, fantastiskt. Tack för att du var med :)

    SvaraRadera