fredag 13 januari 2012

Härliga fredag

Vilket härligt fredagsmys och avslut på arbetsveckan!

Efter jul- och nyårsledigheter var det återigen dags för mitt populära fredagsmys ;-)
Träning :-) Den träning som är allra, allra bäst! PT med min fantastiska tränare; Niki.

Inspirerande & givande som vanligt.Och jobbigt på det här sköna sättet. Nåt´som jag upplevt den senaste tiden, och även idag, är att jag mestadels känner mig så skönt fokuserad när jag tränar. Och stark. För lite sedan upplevde jag att jag tappat en del i styrka & muskelkraft, jag hade en del egna teorier om hur det hängde ihop men idag upplevde jag det inte alls så.   

Jag brukar sällan diskutera och titta på min totalavikt i kg. och siffror på en våg. Inte så att jag tycker att det är ointressant, men jag tycker ofta att det kan få en snedvriden bild. Kanske är det så att massmedia bidrar till en del av den bilden? Siffrorna är inte det primära, naturligtvis kan det ge en hint om var man befinner sig och är på väg, jag tänker gärna mer i kvalitetsvikt: dvs. fördelningen mellan fett, muskler, vätska osv. i kroppen.

Efter det att jag startade med min renings- och rensningsperiod ( i december), med bla. massor av greens, så kan jag inte låta bli att förundras över det som har hänt - även med det som hänt med  siffrorna på just vågen :-) För att inte tala om alla andra effekter! En annan sak som också förundrar & förvånar mig är att det går att få de här effekterna på ett så lätt, enkelt och roligt sätt :-)

Efter ett härligt träningspass och en skön dusch blev det fortsatt fredagsmys tillsammans med mina 2 fina kompisar och deras föräldrar. Prat, lek & god middag :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar