söndag 15 januari 2012

Förändra vanor

Det är intressant hur man/jag kan ändra inställning och uppfattningar om olika saker. Tex. om hur en frukost ska eller kan se ut :-) Eller om att dricka olja ;-)

I senhöstas, efter ett boxpass, fick jag ett sug av att dricka olja, det var som om kroppen sa till att den både ville ha och behövde det. Mitt "logiska & medvetna jag"  tyckte att det verkade både äckligt och konstigt, så jag lät bli ;-)

Och nu gör jag det varje morgon! En liten shot av Udo´s choise, inte supergott men helt okej och framförallt välgörande för hela mig :-)


Just nu består min frukost ofta av greens, snabbt, enkelt & gott.
Rent och fräscht :-) 

Dagens frukost: goda grönsaker med lite groddar, hampafrön, nässelpulver och lite pumpakärneolja. En olja som är härligt grön och väldigt god!
Och till det en god kopp te och groddatbröd med lite mandelsmör, mums :-)
Och Udo´s choise :-)
Hummus gjord på vitabönor, toppat med granatäppelkärnor
Något som jag "upptäckt" är alla goda röror som man kan göra.
 Jag brukar ha det som pålägg på bröd eller en klick till sallad. Lika enkelt att göra som gott att äta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar