lördag 7 januari 2012

Vingar

Vilka sköna dagar, 3 dagar av ledighet. I går hade jag en "bara vara dag", så skönt & njutbart!

Efter frukost blev det en skön styrketräningsrunda. Ett tag trodde jag att jag hade fått vingar där i gymmet, ja inte på så vis att jag trodde att jag skulle flyga iväg utan snarare en påminnelse från boxpasset :-)  Sällan har jag väl så tydligt känt konturerna av skulderbladen och muskulaturen runtomkring när jag gjort framåtlutande axelflyes som igår, det var verkligen som om jag skulle haft vingar där på ryggen ;-)

En tanke som återkommer till mig är att jag verkligen är glad och tacksam för att jag rensat och renat med hjälp av kosten. För den inspiration och motivation som jag fått! Tack för det! Förutom alla effekter i kroppen så har det även inspirerat/inspirerar och motiverat/motiverar mig att prova nya saker, fört in mig på en del nya vägar när det gäller mat. Jag tror fortfarande på att ha ett avspänt förhållande till kost/mat men samtidigt göra medvetna och aktiva val. Jag har ju även tidigare ätit mestadels "bra" saker", men nu känns det på något vis som om det finns mer glädje & lust & näring i hela processen :-)

Igår bjöd jag mig själv på wraps till lunch och pizza till middag.
Både wraps och pizza på, för mig, nya sätt :-)



 Wrapsen fylldes med Green pea hummus, quinoa, lite tahini, några mandlar samt en sallad gjord på rödkål, äpple, ruccola, dill, citron. Smakade verkligen gott! Rekommenderas ;-)


Här är början på pizzan, kanske inte det som man i första hand tänker sig när det gäller pizza, i alla fall gjorde inte jag det. Vad sägs om bla: rödbetor, dill, hasselnötter, blåbär, röd lök. Jag själv tyckte att det lät lite konstigt med blev ändå nyfiken och ville prova ;-) Super gott, även denna rekommenderas ;-)



I botten på pizzan är det hasselnöt och ruccolapesto, sedan rödbetor, röd lök, dill, mozarella, blåbär, hasselnötter.


När pizzan var färdiggräddad toppade jag härligheten med en salladstopping bestående av ruccola, lite blåbär och vinbär, dill, citron och salt.

2 kommentarer:

  1. Sååå inspirerande! Nu vill jag också clensa!

    SvaraRadera
  2. Härligt att Du blir inspirerad :-) Jag kan verkligen rekommendera dig,och alla andra, att rensa/rena, effekterna är helt obegripliga, nästan magiska ;-)

    SvaraRadera