söndag 1 januari 2012

Mat i färg & form :-)


Vi hade en mysig kväll igår med gemenskap, god mat & dryck, musik & en del dans :-)




Red antioxidant salad
 Sallader, fyllda med härligheter. Gör både ögonen och resten av kroppen glad :-)

Carrot coconut salad



Carpaccio på rödbeta
 
Frukt-tiramisu

Den här desserten var det första gången som jag gjorde men inte sista. I botten på skålen finns bovetechrunch (går att göra själv men den här gången köpte jag färdig), därefter chokladmousse (hemmagjord med bla.avokado, pinjenötter, dadlar, raw kakao, honung: SÅ god :-)), blåbär, mango, yoghurt med agavesirap. Hela härligheten toppas med rostad kokos, hallon och chokladdoppade mandlar.
 
Rödbets- Palsternacks- och Sötpotaischips.
Några kryddade med enbart örtsalt, några kryddade med örtsalt & färsk rosmarin
Det var länge sedan som jag åt chips,
men igår mumsade jag i mig en del, tänk att chips både kan vara goda & nyttiga ;-) 

Det finns ju somliga som säger att man ska ha provlagat maten själv innan man bjuder på den. Flera av rätterna som vi åt igår var tillagade för första gången. Min fundering är; vad är det som ska kunna gå fel? Det kanske inte smakar precis så som man tänkt sig men då blir ju upplevelsen bara annorlunda...

På bufféen hade vi även en jätte god räk- & laxtårta och en laxterrin som min syster gjort och jag hade även fixat i ordning kyckling och en... potatisgratäng. Ja, jag sa ju från början att jag inte skulle göra någon potatisgratäng men så tänkte jag om; alla vill ju inte äta precis som jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar