tisdag 3 januari 2012

Mellan sömn och vakenhet

Så skönt att få landa på yogamattan, även om arbetsdagen varit lugn och jag känner mig pigg. Andas & slappna av.
I flera av övningarna påminns jag återigen om hur väl jag behöver det här.
Oj, så inte helt smidig jag är ;-)
Precis som förra veckan så försvinner jag bort på den avslutande avslappningen, jag kan inte alls bedöma hur lång tid den varar, märker och hör plötsligt andetaget som är precis mellan sömn och vakenhet.
Jag känner mig inte alls lika pigg längre,
jag skulle gärna ligga kvar, omsvept av filten, kanske sova för natten?


När jag kommer hem låter jag raggsockorna sitta kvar på fötterna och sveper in mig i morgonrocken och fixar fram gott fika.
Av någon anledning känner jag ett sug efter grönsaker :-)
Så det blir en massa bladgrönsaker och lite annat tillsammans med en stor kopp gott te, lite groddat bröd och några detoxkex.
Det känns skönt i kropp & sinne <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar