fredag 16 december 2011

Krax sa inte bara kråkan

Ingen träning idag heller.
Men istället för att sitta hemma och va´sur och irriterad för det
så har jag tagit mig en kort sväng in till Stockholm ;-) 
Stockholm är en fin stad, tycker jag, även om det just idag både regnade och var grått.
Och eftersom det inte var någon direkt julhandel som jag skulle ägna mig så behövde jag inte svepas med i någon eventuell julhysteri som tycks härja hos många.

Medans jag flanerade runt där på gatorna dök plötsligt Stockholm maraton upp i tanken... "tänk att jag har sprungit här"... det kändes lite konstigt, overkligt på nåt´ sätt... det var 2010... kanske kommer jag göra det igen... någon annan gång.

Idag besökte jag, för mig, två nya butiker som jag blivit tipsad om. Gryningen gryningen.eu och Blueberry blueberrylifestyle.se. Två butiker som jag gärna rekommenderar dig att besöka. 
Gryningen är en ekologisk hälsokostbutik med ett fantastiskt utbud av varor!
 En riktig liten oas för den som har hälsa som livsstil :-)
 Själv blev det bla. lite komplettering av varor som jag behöver till kommande julgodis och groddat bröd, plus en massa annat gott och nyttigt :-)
 Grynigen har även en web shop, men sortimentet i den fysiska butiken är betydligt större.
 Blueberry har både en huvudbutik, där de har mestadels varor till försäljning men även en del take away och de har även några caféer om man vill sitta ner en stund och fika, själv blev det ett besök både på Sibyllegatan och sedan gott fika vid Blueberry vid Stureplan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar