onsdag 26 september 2012

Dag 2 CTC

Idag lämnar vi Trogir för att ta oss vidare ut till ön Drvenik Veli.


Innan det var dags för frukost och vidare resa ut till ön var det
några av oss som besökte fiskemarknaden. 


 Fisk i långa rader och FÄRSK.





Efter en skön båtresa kommer vi fram vid vår ö. 

Nere i hamnen tas vi emot av öns värdpar Marinko och Helja, Nikis föräldrar.

Efter incheckning och snabbt ombyte till träningskläder beger vi oss upp
till Ateljé Tramontana för en välkomst drink och goda mumsbitar innan det är dags för veckans
första träningspass (om inte resväsk släpande räknas?) :-)


Vårat fina hotell på ön.



Vi beger oss upp till helikopterplattan. Här får vi njuta av veckans första pass;
funktionell styrka. Som vikter har vi naturens egna.
Stenar.

Koncentration och fokus är stort, när jag lyfter blicken och tittar ut över byn och havet...
ja, vad ska jag säga... det är så vackert... och här får jag vara just nu.


Naturligtvis ett dopp i havet innan det är dags för lunch.

 Till lunch är vi ALLA hungriga, vi bjuds på en supergod kycklingsallad.


Efter lunch har det blivit dags för en målsättningsövning - NÖHR (nuläge, önskvärtresultat, hinder, resurser). För mig blir det hela väldigt starkt och påtagligt. Jag blir inte direkt förvånad däremot väldigt överrumplad över det som dyker upp och kommer till mig. Min tidsplan/tidslinje kanske är kortare än vad jag först trodde?


 På seneftermiddagen har det blivit dags för ett yinyogapass.
Vi beger oss upp till kapellet Sv. Nikola.
Mäktigt och vackert.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar