söndag 30 september 2012

Kalas och träning

Idag fyller Form 12 år och det har jag självklart varit med och firat med en härlig dag på Form med massor av skön träning, inspirerande föredrag, super god tårta, bars, frukt och energi/proteindryck:-)

Form, detta fantastiska ställe! Själv har jag inte varit med riktigt från början men nästan.
Mitt egna 12-års jubileum är i februari.
Form, Niki och Anna har betytt och betyder så oerhört mycket för mig.
Att Form och träning kan förändra människor är jag själv helt övertygad om.
Jag har haft glädjen och förmånen att få uppleva det på alla möjliga plan :-)

Jag brukar ibland tänka på hur det var första gången när jag kom till Form, hur mitt liv såg ut då... och på hur jag själv såg ut och mådde.
Och nu :-)
När jag tänker på det så känner jag mig verkligen tacksam...
Tacksam för den förändring som har skett...

Idag fick jag först njuta av Tabataspinning tillsammans med Niki. Sedan blev det energipåfyllnad med super god tårta samtidigt som jag tog del av en massa spännande hemligheter ;-)
Sedan fick jag fortsätta att njuta av steppasset tillsammans med Anna. Härlig energi och rörelse. Koreografin flöt på riktigt bra för mig. Extra kul kändes det att ha en del av Kroatien gänget på plats :-) Det blev ett snabbt ombyte och lite ytterligare energipåfyllnad för att sedan hamna på Gunnars föredrag om löpteori. Jag började tänka på våra löppass i Kroatien... fräsa, sprätta och landa på tårna :-) Samtidigt som jag känner att det här vill jag lära mig och bli ännu bättre på. Hur ska jag/man få till alla pass som jag/man vill?

Efter föredraget var det dags för kalaspasset; Deck of cards :-) Ett kärt återseende från Kroatien! När "I feel good" strömmade ur högtalarna i början av passet fick jag sådant energipåslag, gåshud, och en härlig känsla i kroppen :-) Både jag och Linda hamnade för ett ögonblick på helikopterplattan i Kroatien... Det är häftigt, tycker jag, när kroppen reagerar så fysiologiskt utan att jag/man egentligen hinner tänka.

Det blev ett skönt avslut på denna härliga dag med yoga. Jag hade glädjen att inviga mina fina, nya yoga byxor. Byxor som inhandlats på Kroatienresan. Passet kändes väldigt skönt, avslappnande och nedvarvande för hela systemet. Jag har just nu en sådan skön känsla i kropp och sinne, känner mig så nöjd med dagen.

TACK för en härlig dag <3 


2 kommentarer:

  1. Glömde säga tror jag - fantastiskt fina byxor.
    Tack för alla fina ord.
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Tack och kram till Dig, härliga Du :)

    SvaraRadera