onsdag 26 september 2012

Dag 6 CTC

Gårdagens eldningsritual har lämnat avtryck hos mig. Idag känns det väldigt annorlunda.
Annorlunda på ett bra sätt.
Renare och lättare på något vis.

Yoga är verkligen en skön start på dagen.
Idag ingick även huvudstående, jag tycker om att utmanas.
Det här är en övning som jag tränat på, trots det hinner det fara en tanke igenom mitt huvud,
tänk om jag slår över och ramlar rakt ner i stenplattorna... hm... tankens kraft ;-)
Jag provar...
Det går bra :-)
Det känns väldigt speciellt att stå på den plats där jag just då står.
Fint och mäktigt.


All träning gör mig så hungrig, frukostarna är gigantiska ;-)
Yoghurt, mûsli, juice, te, bröd, pålägg, frukt, ägg...

Allt är vackert upplagt och ser inbjudande ut.

Dagens föredrag tillsammans med Niki:
Six humans needs psychology,
människans 6 mentala grundbehov.
Föredraget sätter igång tankar och funderingar.
Var befinner jag mig?
Vilka är mina behov egentligen?
Vad/vilka behöver jag utveckla?


Efter föredraget tog vi våra ryggsäckar och begav oss över till andra sidan ön.
Det blev en lång och skön promenad.
När vi kom fram fick vi njuuuta av ett stenhårt tabatapass.
Jag som annars brukar påverkas så av värmen upplever att det går hur bra som helst.
Kroppen svarar, jag är härligt stark :) Kroppen känns så fräsch!

Så underbart att få kliva ner i havet direkt efter passet för att sedan så småningom ta oss hem till en väntande lunch.

Igår fick jag ryggmassage och idag benmassage.
Välbehövligt och skönt.

Kvällens sista pass var uppe på plattan:
"Deck of cards"
Ett fantastiskt roligt pass, håll utkik om och när det dyker upp på Form :-)

Återigen fick jag den här känslan av otrolig energi och power, jag kände mig som en studsboll :-)
Väldigt stark och kraftfull!
Det känns som om jag fått superkrafter.
Nästan så att jag själv blev förvånad, var kommer all kraft ifrån!
Jag upplever inte alls att jag har 14 pass i kroppen från de senaste dagarna,
det känns märkligt och magiskt.

Glasögon som hade kunnat passa bra till kvällens pass ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar