onsdag 26 september 2012

Dag 3 CTC

                                                    Vilket åskoväder det har varit i natt.
Först funderade jag på vad det var för lampa som stod och blinkade innan jag förstod vad det var.
Vilka naturkrafter och vilket skådespel!

Och idag massor av regn.


Morgondrink :-)


Dagen startar med skön yoga uppe vid ateljé Tramontana:
Krigarens yoga.
För mig känns det som en tydlig röd tråd från gårdagens NÖHR.

Jag får en verklig skön, ljus energi under passet.

Efter en god frukost är det dags för morgonens föredrag med Niki:
Mästerskapstriaden.
Inspirerande och tankeväckande.

Vi beger oss återigen upp till helikopterplattan och idag står cirkelpuls på programmet.


I samband med ett PT-pass gjorde jag för några veckor sedan min första bekantskap med dessa.
Då levde den gröna bollen sitt egna liv men nu börjar vi komma riktigt bra överens :-)

Plötsligt, mitt under passet, började det ösregna men vi bara körde på, häftigt och härligt.
Perfekt träningsväder ;-)

Regn är inget som avskräcker ett CTC-gäng :-)
Till lunch bjuds vi på en god pastasallad, all mat är så god och vällagad.
 
Lite senare på eftermiddagen det dags för dagens tredje pass:
löpträningsteknik och intervaller.
Vi vandrade längs smala stigar, likt bergsgetter, för att komma till den högsta platån.
Vi startade med teknikträning.

Vi fräser och sprätter där i gruset.
Höga knän och spark i baken.
Upp på tå.
Även om jag har en del att träna på så kändes det som om benen bara blev lättare och lättare :-)

Kvällens middag: gravad aborre med senapssås och potatis,
köttfärsfylld paprika med potatis mos och

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar