onsdag 26 september 2012

Dag 8... och 9 CTC

Hemresedag och sista dagen med gänget!
Jag hade bokat en något senare flight så det blev några extra timmar i Split.
 För att insupa det allra sista.
Fikade.
Besökte marknaden och shoppade en del.
Några till presenter till mina 2 fina vänner
och nötter till mig själv.

 

När det nästan var dags att ta taxin ut till flygplatsen fick jag besked om att flighten var försenad så det blev ytterligare en stund i Split.

 Vi som var kvar avslutande med lunch tillsammans, jag valde risotto färgad med bläckfiskbläck.
Spännande att prova något som jag aldrig ätit tidigare.
Det smakade gott.

 
Sedan var det dags för avresa och hemresa.
Vid incheckningen fick jag reda på att mitt plan var fullbokat.
Och jag var kvar på flygplatsen! Med en biljett.
Hjälp!
Till en början sa dom, inte allt för trevliga personalen, att jag kunde få en ersättningsresa via München istället och den skulle då kosta mig drygt 6000! Sedan att jag kunde få en ersättningsresa via Zagreb med väntan på flygplatsen under natten för vidare resa via Köpenhamn upp till Arlanda. Den resan skulle då kosta 1950.
Efter mycket strul och väntan hade jag en ny biljett via Zagreb till en kostnad av 599.
Till en början kändes det som jag skulle få panik men sedan infann sig ett totalt lugn...
natten i Zagreb passerade fort även om det inte blev särskilt mycket sömn.


Jag behöver bli bättre på att formulera mina önskningar :-)
Jag är helt övertygad om att "be så ska du få".
Jag som önskade att få stanna kvar längre i Kroatien... universum lyssnade...
även om det inte var precis så här jag hade tänkt mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar