onsdag 26 september 2012

Dag 5 CTC

Idag är solen tillbaka :-)
Även om det är skönt att träna i svalt väder så är det njutbart att återigen känna solens strålar.

Vi startar med yoga vid kyrkan.
En fin plats.



Dagens pass är starkt och kraftfullt.

Efter frukost är det föredrag med Anna.
Mindfullness och acceptans.
Det känns så fint att få ta del av det Anna berättar.

Efter föredraget har det blivit dags för att bege oss ut på promenad/jogg - tvärs över ön.
Vacker natur och härliga dofter.
Niki, Linda och jag joggar sista biten. Det är ganska backigt. Varmt. Och stundtals flåsigt.
För ett kort ögonblick hinner jag tänka att jag måste få gå för att få ner puls och flås... trots tanken så bestämmer jag mig för att fortsätta jogga. Plötsligt så sjunker andhämtningen och allt känns så lätt.


Vi möts av sandstrand och glittrande hav.


Nyfångad fisk, färskare än så här går det knappast att få.


Lunchen fick vi levererad till stranden av Marinko:
supergod tonfisksallad, nybakat bröd och bönröra.


Efter en ljuvligt skön fm. promenerade vi hem.
Själv fick jag under eftermiddagen njuta av en skön massage.
Kände mig väldigt "borta" efter behandlingen.
Jag funderade hur kvällens sista pass, powercirkel skulle funka för mig.
Mitt system kändes avslaget på något vis men jag ville ju så gärna vara med :-)
Oh, hjälp! Energin bara strömmade till, jag förstod inte alls vad som hände.
Magi :-)
Efter middagen fick vi vara med om något fint, mäktigt och spännande:
en eldritual. Egentligen obeskrivligt.

Idag är det den sista dagen i månkalendern och det är en perfekt dag att elda upp allt gammalt och onödigt, sånt som man vill lämna bakom sig.
För att lämna plats till nytt.
Det kändes väldigt speciellt att ta del av allas berättelser och formuleringar och att själv formulera det som jag la på på elden och eldade upp.
Se flammorna och röken stiga upp mot skyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar