tisdag 15 januari 2013

Är 60 minuter alltid 60 minuter?

Hur snabbt kan man äta en sallad egentligen?
Det var en fundering som dök upp innan kvällens träning.
Jag tror att jag nästan slog hastighetsrekord.
Med både andan och nästan middagen i halsen landade jag på, för mig, säsongens första boxpass strax innan passet skulle dra igång.

Boxpass! Så som jag har längtat :) Det stör mig en aning att jag kommer missa var fjärde vecka... och ja, jag vet också att det finns massor med andra pass att välja istället men boxen är speciell för mig. Hur som helst ikväll fick jag njuta :)

Det här med tid är rätt märkligt kan jag tycka. 60 minuter är ju 60 minuter oavsett vad man gör. Men hur är det då möjligt att det känns och upplevs så olika? Kvällens pass kändes som väldigt snabba 60 minuter. Alltför snabba. Jag hade gärna fortsatt ett tag till. Nu förlängde jag mina 60 träningsminuter med att köra efterföljande tabataspinning. Trots en del sparkar på boxen så upplevde jag att mina ben lyckades snurra på riktigt bra. Ikväll kom jag in i den här evighetskänslan på träningen, den här känslan då det känns som om kroppen vill "mera" och att det aldrig ska ta slut. Men det var nog bra att träningen tog slut när den gjorde för jag upptäckte att mina ben var ganska trötta när jag promenerade hem på dom oplogade vägarna ;)

Kul att få köra till musik som är skapad av några av våra egna Form inspiratörer/instruktörer; Tomas och Niki :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar