måndag 14 januari 2013

Styrka, hopprep och yoga

Vilket bra avslut på måndagens arbetsdag.
Direkt efter jobbet tog jag mig nämligen vidare till gymmet. Så skönt att komma dit när det är gott om utrymme :)

Jag har tänkt att jag träningsmässigt ska dela upp veckan i styrkedagar och konditionsdagar.
Måndagar kommer troligen att bli en dag då fokus ligger på styrketräning. Idag blev det även med en liten oplanerad avslutande konditionsdel ;)

I fredags fick jag nämligen, som avslut på mitt favoritpass, hoppa 100 dubbelhopp med hopprep. Och idag, när jag fick syn på hopprepet som låg mitt på golvet i salen, fick jag sån´ lust att testa igen. I fredags tog hoppen tid. Hoppen tog tid idag också, men redan idag gick det så mycket bättre, även om flåsnivån var den samma så lyckades jag hoppa fler hopp i följd jämfört med i fredags. Övning ger färdighet :) Och även små framsteg gör mig glad :)

Förutom styrkerundan så har det även blivit ett superskönt yogapass i kväll.

Vilken skön start på veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar