onsdag 23 januari 2013

Rekord :)

Igår tog jag i så byxorna sprack, förhoppningsvis så var det bara jag som märkte det ;-)
Och idag slog jag rekord :-)
Det handlar naturligtvis om träningssammanhang.
Det här med byxorna tänkte jag inte gå in nåt´närmare på, annat än att det kanske inte bara handlade om övningar och styrka utan att byxorna är gamla och kanske börjar bli väl slitna ;-)
Men mitt nuvunna rekord delar jag gärna med mig lite mer av. Och det handlar om hopprep.

Hopprep är inte bara något som plockas fram som ett härligt vårtecken utan det kan användas året om och av alla oavsett ålder. Som jag berättat om tidigare så fick jag som avslut vid mitt senaste PTpass hoppa 100 dubbelhopp med hopprep. Det tog tid. Jag har hoppat en vända till och då gick det lite bättre.

Och idag var det dags igen :-) Jag kastade en hastig blick på klockan på väggen och tänkte att jag hade gott om tid innan jag måste vidare för att hinna till jobbet. Gott om tid? Hm... Det är ju förbättra tiden jag vill göra ;-) När jag jämför med de tidigare hoppgångerna så gick det riktigt, riktigt bra idag! Snabbt och olätt. Armar och ben koordineras bättre. När jag flåsade som mest så började jag för ett kort ögonblick tänka på alla andra pass, tex. tabatapassen där ansträngningsnivån varar betydligt längre än vid mina dubbelhopp och det hjälpte mig att på något vis fokusera på att hoppa vidare. Och det blev personligt rekord :-) Få se hur länge det kommer att vara ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar