fredag 11 januari 2013

Välkommen 2013

Innan jul tänkte jag boka en akut tid hos Niki, inte för naprapatibehandling utan för PT,  kände verkligen ett behov av att få köra ett spypass.
Du vet ett sånt där pass som laddar ur, rensar och tömmer en på allt. Allt som inte hör dit.
Nu blev det inte så, istället började julledigheten med magkatarr, eksem och förkylning.
Och en enorm trötthet.
Kroppen är som bekant väldigt smart :)
Ibland får man vara glad för att det bara är en förkylning, magkatarr och lite eksem som drabbar en.

Och det nya året har börjat lite trevande, jag har känt mig frisk, men kroppen har ändå känts seg.
Men nu tycks det ha vänt :)

Och idag har jag fått mitt spypass tillsammans med världens bästa PT :)
Utanför bekvämlighetszonen på ett sätt som det var länge sedan sist. 
Niki är suverän på att "se" och på att skapa pass som både utmanar och utvecklar.
Jag brukar ju bli trött när jag tränar men det är länge sedan som jag blev så trött under ett träningspass som idag, minns faktiskt inte när. 
Och det är inte klokt vad jag uppskattar den här förmågan och känslan!
Förmågan av beslutsamhet, att kunna fokusera och prestera.

Sällan har jag känt mig så totalt tömd efter ett pass som idag.
Och samtidigt så enormt påfylld. 

Det känns verkligen som ett fantastiskt avstamp in i 2013,
både träningsmässigt men även på andra sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar