torsdag 3 januari 2013

Balans

Många nyårslöften handlar nog om att börja träna eller träna mer, äta bättre osv.
Tanken och intentionen är ju alltid en god och bra början,
men man behöver formulera och konkretisera med vad man själv menar
med att "börja träna eller träna mer", "äta bättre".
Och sedan naturligtvis omsätta det i praktisk handling. 
Inte bara som en tillfällig nyck utan som något som kommer att bli långvarigt och bestående.

Själv har jag en strävan att skapa någon form av balans i min tillvaro.
Med mer närvaro.
Det är en utmaning i sig själv och något som som jag haft med mig en tid,
och något som jag periodvis fått anledning att träna och öva extra mycket på.
Jag har lärt mig en massa på vägen.
Fått erfarenheter och kunskaper.
Och det är något som jag fortsätter att träna och öva mig på...

En hel del verktyg och redskap har jag redan men ibland
glömmer jag av någon anledning bort en del av dem.
Det blir som om jag liksom behöver påminna mig själv
eller påminnas av någon annan om dem
och plocka fram dem ur min skattkista och damma av dem en aning. 
Och sedan också använda mig av dom.

Periodvis går det riktigt bra att skapa den här balansen och periodvis inte alls lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar