torsdag 2 maj 2013

Den bästa träningen

Det finns de som säger att den bästa träningen är den som blir av
och visst kan det ligga någonting i det uttrycket.

Vilken är din bästa träning?

Jag vill påstå att all min träning grundar sig på lust och glädje. Och naturligtvis kvalité och kunskap. Om inte lusten och glädjen fanns med så hade aldrig träningen fört mig dit jag är idag.

 I lusten och glädjen väcks nyfikenhet och nya tankar, idéer och mål dyker upp längs vägen. Träningen kan föra in en på vägar som man själv aldrig hade kunnat ana. Det som kändes osannolikt från början kanske så småningom utformar sig till ett tydligt mål. Så har det varit för mig genom (tränings)åren, det har bla. handlat om att genomföra olika lopp, allt från tjejklassikern som förde mig vidare till flera klassikerrundor och som så småningom blev ett maraton. Det har även handlat om andra fysiska mål som tex. att lära mig att stå på huvudet och slå över i brygga, hjula, göra kullerbyttor, lägga på mig mer muskelmassa, få tydligare konturer osv. och även olika mentala mål. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar