fredag 17 maj 2013

Imorgon :)

Imorgon är det dax :)
Dax för årets första spring lopp.
Jag ser fram mot det :)
Det här är ett lopp som jag tycker om, det är välarrangerat och bjuder på fina sträckor att springa.

Mina ben känns ungefär som dom brukar kännas dagen/dagarna innnan ett lopp :) Dvs. tröga och tunga ;) Ja, känslan känns igen, särskilt bekant är det från mina tidigare klassikerrundors lopp, då har även förkylningstendenser kunnat dyka upp. Som tur är brukar allt fixa sig när det väl är dax :)  

Det är några år sedan sist, men jag har deltagit tidigare, både på 8 km. och 1 km. Jag har även sprungit hela varvet rund sjön, dvs. 16 km. Imorgon blir det med största sannolikhet 9 km.
Först 8 km. därefter ytterligare 1 km. tillsammans med en av mina fina vänner :) Min andra springkompis har bestämt sig för att hon inte ska springa, istället ska hon vara publik och heja på oss :)

Mitt mål och ambition med morgondagens lopp är att njuta, och det kan man ju göra på många olika sätt :) Jag har bestämt mig för att springa utan klocka även om jag samtidigt naturligtvis vill springa på en bra tid. En bra tid utifrån mig själv. Jag tänkte att känslan i kroppen ska få avgöra, jag gör helt enkelt det bästa för dagen så får jag se vad klockan sedan stannar på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar