tisdag 14 maj 2013

Expansions fas

Frisk och kry men ändå inte helt i form, ja ibland känns det så.
Energin är låg och det kan kännas som om själen skulle vara lite trött <3

Häromdagen önskade och tänkte jag att va´ bra det skulle vara om jag kunde koppla på ett dropp på mig själv för att så snabbt som möjligt återställa balansen i kroppen :)
Och även om mat och dryck är viktigt så är det ju inte alltid det som behövs
för att återställa jämvikten och balansen :)
I vissa lägen märker jag hur gärna jag vill och försöker hitta genvägar ;)
 Men genvägarna skapar sällan något varaktigt lyckat resultat - tvärtom. 

Och även om jag ibland försöker springa förbi eller hoppa över, så går det liksom inte, för hur fort jag än lyckas springa eller hur högt jag än hoppar så hinner det alltid i kapp på ena eller andra sättet, vissa saker behöver man helt enkelt ta hand om. Det är ju verkligen inte alltid lätt, bekvämt och enkelt. Det kan vara både läskigt och smärtsamt. Men samtidigt är jag helt övertygad om att i allt detta kan det finnas en enorm expansionsfas, det kan finnas utrymme för lärdomar och växande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar