tisdag 28 maj 2013

Idag var det inte musklerna som blev tömda

Undrar om morgonens spinningpass var tuffare och intensivare än vanligt? Nog för att jag tyckte att jag trampade på ungefär som vanligt... :) Hur som helst så kände jag mig helt urblåst och tömd direkt efter.

Även om musklerna naturligtvis blir trötta under ett träningspass så upplever jag, vid sådana här tillfällen, att det är som om hela kroppen funderar över vad som har hänt egentligen :) Fokus och kraft har funnits under passet men så plötsligt är det som om det saknas något.  Kroppen känns helt urvriden. Känner Du igen känslan? Den kan vara både överrumplande och samtidigt väldigt påtaglig.

Även om jag verkligen inte förespråkar att man ska bli "helt slut" vid alla sina träningspass så kan jag ibland bli lite fundersam över hur det kommer sig att så många kan se så oberörda ut när de tränar, svala och osvettiga på något vis ;)

Morgonens frukost gjorde mig gott; sojayoghurt med svarta vinbär, ägg som blev perfekt kokta medans jag stod i duschen och kokoskaffe :) Trots att jag tycker att jag ätit bra så kändes det som om mina depåer verkligen behövde fyllas på.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar