måndag 3 juni 2013

Gammalt blir nytt

Idag blev det en skön runda i gymmet, av någon anlednings känns det länge sedan sist... men det är det inte.

Mina styrkepass har under en ganska lång tid varit upplagda så att jag gjort 8-12 reps/ 4 set av varje övning. Det har funkat fint :) Inspirationen har funnits med idag kände jag ändå att det var dags att byta. Byta för att få ytterligare inspiration :) Jag letade upp program som jag haft för länge sedan som är upplagt med pyramidset, dvs. 12-10-8-6 reps och avslutande höjdpunktsset efter varje 6:a dvs. 12 reps gånger 2. Jag upplever att jag mestadels får bra och god muskelkontakt i mina övningar, STYRKETRÄNING ÄR SKÖNT även om jag ibland kan må lite illa under tiden :)

Förutom en skön styrkerunda så fick jag också möjligheter att dela med mig av en del av en alldeles speciell upplevelse till en alldeles speciell person, det kändes fint :) Jag fick också med mig en boll, eller kanske ett frö, av en annan alldeles speciell person, ja en boll och ett frö av en mer symbolisk karaktär. Nu är passningen/fröet hos mig ;) Undrar hur den kommer att studsa vidare eller gro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar