onsdag 26 juni 2013

Läskigt och fint på samma gång

Ibland känner jag att jag kommer in i perioder då jag behöver stilla mig och sakta ner.
Det är som om jag behöver stilla mig för att liksom få kontakt, kontakt med hela mig själv.
Med egna tankar, känslor och behov. Mål och drömmar.

Oftast har allt då gått alldeles för fort alldeles för länge. Det kan ha hänt en massa saker som har berört och påverkat mig men som inte fått den uppmärksamhet och det utrymme som det kanske just då behövt. Det har inte funnits "tid". På vägen kan det, symboliskt, ha dykt upp skyltar som sagt både nej, ja, stopp, vänta, kör på... det är inte alltid som det är så lättnavigerat ;-)

Dom här perioderna kan ibland vara väldigt omtumlande, läskiga och "jobbiga" men samtidigt också  lärorika, fina och utvecklande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar