onsdag 5 juni 2013

"Lita till det Du ser"

Efter ett skönt corepass var det dags för kvällens yoga pass. Jag har ju tidigare berättat att jag sedan en tid tillbaka skapar och tar med mig en intention inför och in i passen. Intentionen som jag tar med mig är inget som jag funderar på och liksom "tänker ut". Sedan jag började med den här vanan så är det snarare så att det oftast dyker upp något eller några enstaka ord eller en bild ganska omgående och direkt som jag "bara" tar emot, utan att vare sig värdera eller analysera. Det är inte alltid som jag förstår betydelsen av det som kommer till mig men jag tror att det är det medvetna och omedvetna som möts. Ibland blir budskapen och intentionerna konstiga och till viss del smått obegripliga ;)  Ikväll fick jag till mig tillit och mod och "lita till det Du ser". Intressant och spännande :)

Det blev ett vilsamt, lugnt och skönt pass. För mig väldigt avslappnande, stilla och samtidigt berörande. Jag påverkas på alla plan. Känslan i kroppen, direkt efter den avslutande avslappningen, är märklig men inte alls obekant. Jag känner mig så "borta". Det tar en stund för mig att komma tillbaka till här och nu, både huvud och kropp känns liksom avstängda och urkopplade på något vis ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar