torsdag 27 juni 2013

De flesta stegen satt perfekt :)

Det var verkligen evigheter sedan som jag var på ett step pass.
Men igår hade jag glädjen att få delta på Jacobinas 90 minuters pass.
 
Jacobina bjöd med oss på glädjande och svettiga 90 minuter,
 där stegen vävdes samman till en härlig koreografi som varvades med bra styrkeövningar :) 
  
Det tilltalade mig att det var ett 90 minuters pass, 60 minuters stepstyrkepass kan jag uppleva lite för kort. 75-90 minuter är perfekt. Nu hann vi med både stepdelen och styrkedelen på ett bra och väl genomarbetat sätt :) 
 
Jag trodde nog att jag skulle känna mig en aning ringrostig efter så lång tid,
att mina fötter och ben inte skulle ha helt lätt för att hänga med i stegen och koreografin.
 
Men det är verkligen glädjande och fascinerande hur kroppen minns och kommer ihåg,
 för det mesta av koreografin och de flesta stegen satt helt perfekt :)
 
Det var som om kroppen visste, allt kändes väldigt välbekant och självklart på något vis.
Och naturligtvis roligt :)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar