måndag 10 juni 2013

Kursdagar :)

Jag tycker att det är väldigt spännande och intressant med energier.
Energier på alla möjliga plan. Jag tror att vi påverkar och påverkas av dessa på alla möjliga sätt.
Jag har haft en önskan om att få mer kunskaper men också en större "förståelse" för energier och energisystemet. 

Genom olika erfarenheter och egna upplevelser så har mitt egna intresse kring ämnet vuxit sig allt större. Och i helgen fick jag möjligheter till en introduktionskurs i ämnet :)


Det har varit spännande och intressanta dagar.  


Lördagmorgon startade med tågresa in till Stockholm och därefter tunnelbana ut mot Farsta.


 Jag känner mig förväntansfull och nyfiken. Vem och hur är kursledaren? Jag har bara haft mail och telefonkontakt med henne innan kursen. Vilka fler är det som ska gå kursen? Vad kommer jag att få ta del av och lära mig?


Kursen bygger bla. på Barbara Brennan´s healingsystem, Brennan Healing Science. Utifrån det synsättet har man ett alldeles unikt sätt att se och jobba med energisystemet.

Kurslokalen är ljus och fin. Hela atmosfären känns välkomnande :)
 Vår kursledare Annette Blom är en person med massor av kunskap och erfarenhet i ämnet.
 Och hon har också en fantastisk förmåga att förmedla och dela med sig av allt detta
 på ett väldigt lyhört och fint sätt. 

Under både lördagen och söndagen varvas teori med praktiska energiövningar.
Vi får bla. ta del av och lära oss om chakrasystemets funktioner
 och deras psykologiska funktioner och deras olika sinnen. 
Vi får även lära oss om aurans funktioner.
Vi går igenom våra energimässiga försvar.

Under helgen får vi även lära oss hur man kan rena, balansera och ladda en persons chakror och aura och även öva oss på det, konkret och praktiskt.  
Vi får även öva oss på att öppna förmågorna till att
känna, se, höra och uppleva energi hos sig själv och andra.  

Allt är väldigt spännande! Och stundtals lite märkligt ;)  

För somliga kan det hela kanske upplevas som flummigt men min uppfattning är att det
 behöver det inte alls vara däremot är det verkligen inte helt lätt att förstå. 

Annette själv är allt annat en "flummig" ;) Hon är även väldigt tydlig med att plocka bort flummighetsstämpeln samtidigt som hon säger att det även, tyvärr, finns en hel del oseriösa utövare som bidrar till ryktet.
  




  Jag kan känna mig förundrad och tacksam för saker som jag fått ta del av de senaste dagarna samtidigt som jag känner att jag just nu behöver få tid till att "landa" och reflektera.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig beskrivning av en fin helg, Anna-Lena! Tack själv för din härliga energi, stora nyfikenhet och fina medvetenhet!
    Kram, Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Annette!
      Vad glad jag blir för att Du hittade hit och för Din kommentar :-) Kram

      Radera