torsdag 20 juni 2013

Träningsvärk från heaven :)

Det tycks inte vara något samband mellan längden på ett träningspass, mängden övningar och eventuell träningsvärk. Det skulle kunna vara lätt att tro att det skulle stå i relation till varandra, att ett längre pass med många övningar skulle föra med sig desto mer träningsvärk. Men med tanke hur det känns och har känts i min kropp de senaste dagarna stämmer inte den tankegången och matematiken alls :)

Favoritpasset från i måndags har verkligen satt sina spår:) Passet innehöll "bara" 3 olika övningar, övningarna i sin tur involverade stora delar av kroppen och jag hann med ganska många reps. av varje. Även om det totalt sett blev ganska många reps. så tycker jag ändå att det är konstigt att så få övningar kan lämna sådana spår :) 

I tisdags och igår kändes det framförallt i framsida lår, jag kan säga att jag har varit lätt stolpig i gången och inte helt smidig när jag skulle sätta mig ner-resa mig upp på/från golvet eller marken ;) I dag känns det mest i armarnas baksida. 

Det tilltalar mig att så få övningar kan vara så effektiva om man tränar på rätt sätt och träningsvärk kan verkligen vara njutbart, på sitt sätt ;) Det är som om kroppen gör sig redo för att bli ännu starkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar