onsdag 19 juni 2013

Rensa bort och ta emot

Ibland kan det kännas som om huvudet och tankarna inte orkar eller kan/vill formulera några ord och att kroppen helst inte vill röra på sig utan bara vara helt stilla. Ungefär så känns det nu. Ändå vill jag skriva några ord om kvällens sköna yoga pass.  

För mig känns det så skönt att få landa på mattan och låta hela kroppen slappna av, gå ner i varv och bara vara. Andas. Känna att tankarna stillnar. Följa andetagen in och ut. Stilla och lugnt. Uppleva en stund av nuvaro.

I kväll känns passet väldigt lugnt och stillsamt för mig. På ett väldigt bra och behagligt sätt :) Intentionen som jag har med mig in i kvällens pass är lugn och ro och ett ord som dyker upp är tillåta. Tillsammans med andetagen hjälper de olika positionerna kroppen att släppa på spänningar, rensa bort och öppna upp. Och ta emot.

Som vanligt försvinner jag "bort" på den avslutande avslappningen, helst av allt vill jag bara ligga kvar där på mattan, inbäddad och sova för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar