lördag 22 juni 2013

Med kärlek och tålamod

Det växer!
Både ogräs och som tur är även annat :)

Sedan flera år tillbaka odlar jag vid ett koloniområde 
det är verkligen något speciellt att så och odla en del av sina egna grönsaker.
Jag tycker om att se det växa, jag tycker om att följa processen.
Mer naturligt och närproducerat än så här kan det knappast bli,
allt odlas helt utan bekämpningsmedel däremot odlar jag med kärlek och tålamod :)

 I flera timmar har jag krupit omkring, stått på alla fyra, suttit på huk och rensat.
Jag är glad för att jag har en vältränad kropp som klarar av
arbetsställningar som inte alltid är dom mest ergonomiska.


För mig är det oftast väldigt vilsamt att hålla på nere på kolonilotterna. 
Ibland känns det nästan som meditation. Meditation i rörelse.

Så var det idag.

Jag lyssnar på vind och fågelkvitter.
Tankarna kommer och går. Utan att ta fäste.
Händerna jobbar på, systematiskt, metodiskt och i lugn och ro.
En bit i taget.


Naturligtvis finns det utrymme för fika :)
 Doften av kaffe och jord...



 Mellanmålet växer i landet :)
Härligt röda redan nu, saftiga och goda.


Det är fler än jag som vill mumsa färska jordgubbar :)



Bön- och squashplantor 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar