tisdag 4 juni 2013

Så fint

Med solen skinande rakt emot mig blev det en rask promenad kombinerat med lätt jogg ner till Form i morse. Andades in doften av sommar och frisk luft. Vilken fin start på dagen :)
   
Jag har haft en period, de senaste veckorna, då energi nivåerna i kroppen varierat och pendlat, på ett sätt som jag själv knappt har förstått, humöret likaså. Emellanåt har det varit tvära kast. Kroppen har stundtals signalerat... Jag har lätt för att uppmuntra och säga till andra att de ska lyssna på kroppen. Men jag har inte alltid lika lätt för att omsätta det hos mig själv. Även om jag genom åren blivit så enormt mycket bättre på det :)

Min övertygelse är att kroppen är fantastisk och smart :)  Det gäller att lyssna på den :)  OCH agera utifrån det, vilket inte alltid är helt lätt och självklart.

Mogonens pass kändes verkligen njutbart på ALLA sätt, för mig handlar det inte om ett träningspass i mängden. Ibland, under ett pass, kan jag precis som idag fyllas av en sådan här skön, enorm tacksamhetskänsla. En sådan här tacksamhetskänsla som griper tag i mig, fyller och omfamnar, som ger rys på kroppen och nästan får ögonen att tåras. För mig känns det så fint :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar