måndag 17 juni 2013

Viktigt möte

Det har inte varit helt lätt att hitta en tid som funkar för oss.
Men idag var det äntligen dags. Dags för favoritträningen tillsammans med min suveräna tränare :)

På jobbet lyckades jag ta en kort stunds komp. för att få tiden att funka, det var några kollegor som undrade vad jag skulle göra. Jag berättade att jag skulle på ett viktigt möte, möte med mig själv och möte med min härliga tränare :) Och precis så blev det. Och ibland kan möten med sig själv bli mer påtagliga än annars :)

Att träning och hälsa handlar om många olika aspekter tror jag de flesta av oss är överens om, ibland kan det handla om att maxa i puls och styrka och ibland handlar det om helt andra aspekter för att må så bra som möjligt. Själv tror jag att alla aspekter och delar är lika viktiga och att det handlar om att försöka skapa någon sorts balans mellan dom, vilket inte alltid är helt lätt och enkelt. Jag upplever att det här helhetstänket genomsyrar mitt egna sätt att se, tänka och förhålla mig kring träning och hälsa.

Det här synsättet och förhållningssättet får jag även ta del av i den personligaträningen. Och jag uppskattar verkligen Nikis förmåga att "se"/coacha och hans sätt att ställa frågor som inte alltid är helt lätta och bekväma men som kan få saker i rörelse :)

Förutom viktigt prat så blev det också ett svettigt, jobbigt :) roligt, skönt cross fit pass. Till en början kändes det inte så jobbigt men det tog inte lång stund förrän känslan i kroppen sa någonting helt annat ;) Hua, så flåsigt ;)  På armhävningarna kunde jag stundtals känna och tänka att jag måste ner och göra några på knä, men icke ;) Och på något vis så lyckades jag fokusera och samla ihop kraft och styrka och trots allt göra dom på tårna :)

Jag kan verkligen glädjas över min egna förmåga :)

Gissar att jag kommer att kunna njuta av passet även imorgon ;)
Med tanke på hur det känns redan nu så tror jag att det kanske kommer lämna spår i form av träningsvärk ;)


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar