fredag 21 juni 2013

Midsommarafton

Det har blivit en fin dag idag :) 
Även om jag till en början kände mig så anti.
Anti till allt vad midsommarfirande heter.
Till mat, dryck och dans.

I morse kände jag att jag hellre ville, och kanske just då behövde, gå på ett boxpass
i stället för att dansa några små grodor ;)
Hade en sådan irritation och frustration i kroppen.

Det är inte så att jag ville dra för gardinerna och sätta mig som en eremit, nej verkligen inte.
Däremot fick jag samla ihop mig och göra någonting bra av den här dagen tillsammans med några av dom som jag tycker om :)
  
Sedan pappa dog, det är nu drygt ett år sedan, så kan jag stundtals uppleva det så jobbigt vid bla. högtider och traditioner. Det känns som om det förväntas att man ska vara så glad på något vis. Själv tror jag att det tar tid för nya traditioner att skapas.


Allt kändes mer hanterbart efter att jag dragit på mig träningskläderna och hoppat i gympaskorna och fått en liten spring/gå runda.

 Jag behövde kompletterings handla lite så jag varvade snabb promenad med spring till affären. Det rensade huvudet lite. Nästan som terapi. Och jag kom fram till att det är okej att känna sig anti :) Om jag tar hand om känslan och gör något åt den.

Dagen har sedan bjudit på både smågrodor och annan dans, roligt och mysigt
fika, god mat och samvaro :)
  

Förutom ringdans fick jag och en av mina fina vänner möjligheter att prova på att dansa linedance :) Dans och rörelse är alltid kul :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar