lördag 11 maj 2013

Väx(t)kraft

De senaste dagarnas värme har verkligen väckt naturen ur vintervilan, vilken explosion av blom och grönska, det är så fint :-) Jag tycker om årstidernas växlingar, alla perioder har liksom sin charm. Och hur skulle naturen kunna bjuda på all denna prakt om den inte också fick möjligheter till stillhet och vila?

Idag har jag känt mig lite som en trädgårdstomte.
Det är verkligen något speciellt för mig när jag får hålla på med jord...
Jag tycker om det :-)
Har fixat och grejat.
 Dahlior har planterats och tomatplantor har givits större växutrymme,
några plantor hamnade direkt i växthuset medan några tomatplantor hamnade i krukor.
Så småningom kommer krukorna att få flytta ut på altanen men ännu så länge får dom bo i växthuset. 
Av säsongens första rabarber blev det, till eftermiddagsfikat, en god och smarrig paj :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar