tisdag 18 januari 2011

Det finns gåvor som är inslagna i sandpapper

Tror du på slumpen eller att det som händer har sin mening? Djupt inom mig så tror jag att allt som händer har sin mening, oavsett om det är positivt eller negativt. Även om det naturligtvis inte alltid är lätt och enkelt att förstå i stunden. Jag tror inte heller att det är en slump att vi träffar de människor som vi gör både privat och i arbetslivet.

Men visst finns det stunder då jag har tänkt att det här måste vara en slump! Vad är meningen med det här?! I alla dessa situationer tror jag att det finns saker att lära sig och upptäcka.Vi ges möjligheter till utveckling och växande på olika sätt, ibland på ett glädjefyllt sätt och ibland på ett, till en början, smärtsamt sätt.Vissa gåvor är helt enkelt inslagna i vackra omslag medan andra är inslagna i sandpapper. Utan alla dessa erfarenheter och upplevelser skulle vi inte vara den vi är just nu och vi skulle inte heller befinna oss där vi är just nu.

"The past does not equel the future, unless you live there."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar