lördag 8 januari 2011

"Hon ska ha en glad näsa"

Jag har haft ett mysigt dygn tillsammans med mina fantastiska syskonbarn, 6 och 4 år. Vi leker och umgås ofta tillsammans, något som vi alla 3 uppskattar och tycker om! Jag är en stolt moster!

Barn har en sådan fantastisk förmåga att vara närvarande här och nu och att se och upptäcka saker som för oss vuxna kanske bara skulle passera om vi inte blev påminda. Det finns så mycket att se, upptäcka och fascineras av. I lek och aktivitet dyker de ofta upp så många kloka, intressanta tankar, synpunkter och funderingar. Ibland kan det få mig att själv stanna upp och verkligen börja fundera... alla svar är inte självklara, lätta & enkla.

Själva var vi ute och lekte i snön igår. Grävde, byggde och åkte skidor. Sedan blev det varm choklad, innan det var dags för mig och lilla syster att gå hem till mig. Lilla syster har sovit över hos mig, något vi har kommit överens om för länge sedan... när det blir jullov då...! Det var med stor förväntan och glädje vi promenerade hem med resväskan som innehöll allt det viktiga. Dockan, nallen och allt det andra. Kvällen bjöd på god mat, lek och mys. Idag har vi lekt vidare. Vi har ritat och målat. Vi rullade ut papper på vardagsrumsgolvet med kritor och pennor. Där blev det allt möjligt som växte fram bla. hus och monsterfamilj. Det var viktigt att monster storasyster fick en glad näsa :-) Avslutningsvis på dagen så mötte vi upp mamma tillsammans med storasyster och en av systers kompisar för att titta på Kalas hos Maja Gräddnos, en musikteater föreställning inne i Uppsala. En mysig föreställning där en av höjdpunkterna var att man efter föreställningen fick träffa och prata med Maja, Pelle och de andra katterna och även få autografer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar