söndag 9 januari 2011

Nöjd, stolt och TACKSAM!

Idag är en sådan här dag då jag känner mig sådär extra skönt NÖJD, STOLT och TACKSAM! Av alla möjliga anledningar och orsaker. En av anledningarna är att jag genomfört ett av mina delmål: jag har deltagit i Form challenge. Att delta handlar om så mycket mer än bara styrka och muskler för mig.


Det var en lustig känsla som jag hade i morse, jag kände mig alldeles pirrig och nervös. Jag kände igen känslan från Maran... den här känslan av att vilja vara där och på plats. Men nu var det ju inte precis en mara som skulle genomföras ;-) Däremot tror jag (så här i efterhand) att det var tävlingsmänniskan i mig som plötsligt dök upp, ja hon finns där även om jag inte riktigt vill tillstå mig det och hon kan dyka upp både i  de mest väntade situationer och de mest oväntade. Hur som helst så började jag fundera på varför jag kände som jag gjorde. Men vad spelade det för roll? Jag konstaterade att jag kände som jag gjorde och så började jag fokusera på "Jag är stark, lugn och fokuserad"... mmm... ljuvliga känsla....


Nere på Form var min plan från början att delta i försöken för att därefter delta i fightpasset, kanske hade jag också finalen i tanken ;-). Nu var det fler en jag som ville vara med i tävlingen (kul!) så det blev en viss väntan innan det var min tur, men det var nog en mening med det också... så något fightpass blev det inte idag. Tur att det finns med på vårschemat, jag kommer att vara på plats på torsdag :-)! Försöken gick bra, jag kunde konstatera att jag förbättrat mig i alla moment sedan förra gången (oktober). Det känns ju självklart roligt och inspirerande! Det kändes även roligt att få delta i finalen för 2:a gången, första gången var för 2 år sedan. Även då kom jag på en hedersam 2:a plats:-)


Jag tycker inte alltid att det är det mest bekväma att köra inför publik men å andra sidan har jag också oftast lätt för att fokusera. Jag varken ser eller hör. I det första momentet trodde jag till en början att brädorna skulle rundas men de behövdes visst inte, hm. På cyklingen fanns inte en enda tanke i huvudet, "bara" att få benen att snurra. Det blev en intressant upplevelse att kliva av cykeln för att fortsätta med farmers walk. Verkligen inte helt lätt! Min medtävlare; Carina gjorde även hon en fantastisk insats. Grattis till Dig! 


Efter finalen var det ett inspirerande föredrag tillsammans med Danne, en av Forms härliga inspiratörer! Det handlade bla.om att formulera kraftfulla mål och att nå dom. Det är alltid bra att fyllas på med sådana här tankar tycker jag, det är bra att påminnas. Och precis som med all annan träning så behöver det underhållas, övas och tränas för att ge resultat. Danne pratade också lite kring att periodisera sin träning. Jag kan känna att jag ler för mig själv när jag hör det. Jag som vill träna och göra ALLT och jag som vill bli bättre på ALLT, helst på en gång :-) Vad gör man inte för att utmana både sig själv och sin fantastiske PT?! 


Innan det var dags för det avslutande passet för min del passade jag på att springa en kort stund i lugnt tempo, kände att det skulle vara bra för mig efter dagens benböj och cykling . Dagen avslutades med yoga. Mmm. Så skönt. Så välbehövligt. 


TACK för en härlig, givande, inspirerande dag <3      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar