torsdag 13 januari 2011

Jag som hade väntat och längtat

Vissa stunder och dagar kan jag börja fundera på om det är några särskilda krafter som håller på och testar mig. Hur långt räcker tålamodet? Hur är det med närvaron och koncentrationen? Håller det på att växa ut huggtänder och horn i pannan? Sådana där stunder och dagar som jag helst vill dra ett streck över. Idag har det blivit en så´n dag på alltför många sätt. På jobbet har jag stått och vänt mig om för att hämta något och i samma ögonblick har jag glömt vad det var för något. Inte bara en gång... Ett på klistrat lugn i många situationer medan jag "släckt bränder och varit på utryckning".

Jag såg verkligen fram mot kvällens fight pass, jag har väntat och jag har verkligen längtat! Box är något alldeles speciellt. För dom som känner mig vet att min lista över favoritpass är lång men box och PT har en alldeles särskild plats :-)

Jag valde att testa Tabataintervall passet innan, tänkte att det kunde vara en bra uppvärmning ;-). Ett suveränt pass! Hög intensitet, jobbigt & skönt, närvaro och fokus.

Att träna är verkligen suveränt för hela mig på alla sätt :-)

Sedan var det då dags för favoritpasset. Då vi var ojämna par fick jag glädjen att köra tillsammans med Niki, alltid extra kul och inspirerande tycker jag! Det hela började bra men sedan hände något med mitt knä eller om det nu är vadmuskeln. Inget allvarligt men det gjorde ont och jag fick svårt att hålla balansen. Men jag ville ju gärna! Så jag valde att fortsätta. Ett litet tag. Ja, jag vet, jag är bra på att lyssna på kroppen;-) Oavsett vad jag ville så var jag tvungen att inse att nej, inte nu. Att kasta in handduken hör till ovanligheterna, men nu blev det lite stretch istället för fortsatt favoritpass. Tur att passet finns på schemat varje vecka :-) Jag återkommer:-)

Som om detta inte skulle räcka så ville inte datorn starta nu ikväll men som Du ser så kom den igång till slut.

Ja, jag undrar vilka lärdomar den här dagen vill/ska ge mig?     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar