onsdag 12 januari 2011

Vitamin injektion mitt i veckan

Jag håller verkligen med Anna när hon sa att dagens pass var som en Vitamin injektion mitt i veckan. Tänk att först få njuta av dance och sedan skön yoga:-) Hela jag får verkligen precis det jag behöver. Dagens koreografi var ny för oss alla, och som alltid när Anna instruerar så är det super! Anna är en härlig inspiratör som verkligen har förmågan att dela med sig av energi, utstrålning och rörelseglädje :-) Trots att koreografin är ny så flyter det mesta på. På det här härliga sättet! Ja, "flygturen" är väl till en början inte så värst graciös, känner mig snarare som en skadeskjuten kråka;-) Men så småningom lyckas jag även flyga;-) Det är en lustig känsla, tycker jag, när fötterna och benen sätter stegen och gör "rätt" medan huvudet stundtals inte har en aning om vad ben och fötter håller på med ;-)

Jag är så glad för att att yinyogan finns med på vårens Form schema, jag kommer med all säkerhet att vara på plats så ofta jag bara kan. Vet inte riktigt vart yogan förde med mig ikväll. Mådde (nästa) illa ett tag. Kroppen är smart. Kände mig även märklig direkt efter. Just nu känns det som jag håller på att kvickna till och känna mig mer "som vanligt" igen i kropp och sinne. Har druckit te och grönt gräs. Jag tror inte att yogan är bra för mig... nej,  jag vet att den är bra för mig på alla sätt och att den har effekter på mig på ett sätt  som jag inte ens själv förstår. Och jag behöver inte heller förstå och analysera det. Smidigare ja visst! Men oj så mycket annat. Jag tackar och tar emot!

Namaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar