torsdag 6 januari 2011

Gott Nytt (Tränings)-År!

Så här i början av ett nytt år är det nog fler av oss som har skapat eller håller på att skapa nya mål och förhoppningar inför 2011. Om sådant som vi vill uppleva och uppnå. För mig är årsskiftet lite av ett bokslut av det gånga året samtidigt som jag blickar framåt. Vilka lärdomar tar jag med mig? Vilka önskningar och förhoppningar har jag inför 2011? Vilka mål har jag redan satt ord på? Vilka mål kommer jag att sätta ord på? Själv är jag helt övertygad om tankens kraft, det du önskar kan Du få. Det kanske inte alltid kommer till Dig på det sättet som Du själv har föreställt Dig.

Jag har ett härligt (tränings)mål 2011 "Jag vill/ska vidareutveckla mig på alla områden, bli bättre på allt:-)Utmana och överraska mig själv. Jag vill/ska under 2011 ha/få mer muskler/styrka, ökad smidighet/rörlighet, ökad balans/kroppskontroll." Själv tycker jag att det här är en spännande, utmanande och motiverande målsättning! Efter att ha vilat i tanken ett tag så har olika delmål kommit till mig och formulerats i ord. Vägen fram kommer att grundas på variation, lust och glädje :-)!

"Djupt inom varje människa vilar slumrande krafter.
Krafter som skulle förvåna henne, som hon aldrig drömt om att äga.
Krafter som skulle omvälva hela hennes liv om de väcktes och sattes i rörelse."
                                                                          -Orison Swett Marden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar