fredag 7 januari 2011

Lätt som en fjäder och rak som en planka

Igår var jag ner till gymmet och körde ett skönt styrkepass tillsammans med mig själv. Bröst, armar, rygg stod på programmet. Jag kände mig väldigt tom i tanken, en njutbar känsla av att "vara", fokuserad och härligt stark. Ja, härligt stark innebär verkligen inte att alla övningar är och känns lätta och enkla ;-) Däremot kan det vara lätt och enkelt på andra sätt. Själv var jag glad för att jag inte skulle gå hem och sätta på mig en skjorta efter passet, det kändes ett tag som min egna hud och skinn inte räckte till. Även speed chins stod på programmet. På de första 27 studsade jag lätt som en fjäder (nåja kanske inte riktigt precis hela tiden ...) sedan var det ju bara 93 kvar :-) Efter chinsen blev det avslutningsvis: plankan på 2 bollar i någon sekund! Yes! 

Jag tycker verkligen om att träna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar