torsdag 20 januari 2011

Fullmåne och soff(potatis)träning :)

Undrar om vi människor påverkas av fullmånen? Jag tror det. I morse kändes det som varulven hade väckts till liv i mig under nattens oroliga sömn. När jag vaknade kände jag mig trött och på uselt humör. I och för sig kanske det inte bara berodde på fullmånen... Alla mina kreativa tankar kändes plötsligt som bortblåsta, som dom hade tagit slut för ett tag. Bestämde mig för att göra i ordning en god, inbjudande, välkomnande frukost. Därefter en skön, varm dusch. Kände sedan att jag bara måste UT. Ut och röra på mig, ut och få luft, känna/höra dofter, vind & luft, röra/sträcka på kroppen, få igång energierna... även om jag fysiskt inte är helt smidig just NU så kändes det betydligt bättre! Min träning ser just nu lite annorlunda ut mot i vanliga fall, en hel del soff-(potatis)träning ;-) Ja, det är träning som utförs hemma i soffan, funktionskläder behövs inte för man blir inte svettig, själv hoppar jag dock över chipspåsen, godiset och de fula mjukisbyxorna ;-) men övningarna gör jag :-) Övningarna hjälper mig att bli ännu smidigare och rörligare på ett lätt, snabbt och enkelt sätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar