tisdag 25 januari 2011

En bra dag:)

Just nu är jag i färd med att skapa de bästa tänkbara förutsättningarna till att få mitt knä att bli helt helt så snabbt & fort som möjligt och må så bra som möjligt under tiden. Just nu lyckas jag bra. Jag är så glad för att mina kreativa tankar finns där igen. Jag känner motivation och inspiration. Ett skönare flöde av ”renare” energi i kroppen. För mig är det viktigt att ge hela kroppen näring, där flera aspekter är viktiga. Kosten är naturligtvis en del, träningen & just nu naprapatibehandlingar en annan men det finns ju även många andra aspekter som är betydelsefulla och viktiga för hälsa & välmående.

För ca: 1 år sedan läste jag en kurs i anatomi och fysiologi. Det var en spännande kurs! Och även om jag visste sedan tidigare att kroppen är uppbyggd av celler osv. så kände jag en sådan fascination. Och tacksamhet. Till hela kroppen. Det är ju helt otroligt egentligen, hur allt hänger ihop och kan fungera. Kroppen är verkligen intelligent och smart. Det behöver ju inte för den skull betyda att det alltid känns så... Genom sättet att kommunicera och tänka tror jag att vi kan påverka kroppen på cellnivå, på samma sätt tror jag att vi kan hjälpa kroppen genom sättet som vi kommunicerar och tänker på.

Idag började min dag med några försiktiga, trevande benböj. Efter gårdagens märkliga upplevelse så kände jag att jag bara måste ;) Jämför med igår så fungerade det 100 % bättre! Inte lätt och enkelt, men det funkade och just nu känns det som det viktigaste. Igår fattade inte min hjärna hur jag skulle göra, varken benböj eller utfall. En väldigt märklig & annorlunda känsla. Jag kan inte förklara det med ett stenhårt träningspass som gjort hjärnan tom utan jag skulle snarare tro att det berodde på triggerpunktsbehandlingen. Även den kan få hjärnan att bli totalt tom för ett ögonblick ;)

Jag har även fått konkreta, värdefulla tips på hur jag just nu kan lägga upp träningen. För mig känns det jätte bra! Det är viktigt att själv kunna påverka & agera, och inte sitta passiv och ”vänta” på jag vet inte vad. Det är verkligen bra att ha en egen PT, som ser & förstår!

Just nu tränar jag bla. på balansplatta, cykling och styrketräning. På benen har jag just nu lättare vikter med fler repetitioner. För ca. 2 år sedan hade jag också en period med ”annorlunda” träning, jag lärde mig en hel del då om träning på olika ”nivåer” men framförallt lärde jag mig saker om mig själv. Bla.om att ”viljan och önskan om att köra på för fullt”. Jag kom fram till att för mig handlar det påståendet så klart om fler aspekter men jag lärde mig även att ”köra på för fullt” handlar framförallt om att utgå från NU läge och ”köra” därifrån. Det blir så mycket enklare & roligare då :)

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Är säker på att du kommer hantera den här situationen på bästa sätt:-)

    SvaraRadera
  2. TACK Mia :)

    SvaraRadera