tisdag 11 januari 2011

Trött men träningssugen

Vårterminen har börjat. Det långa sköna jullovet känns plötsligt alldeles för kort och avlägset. Kom hem efter en lång dag på jobbet idag. Så trött. Men samtidigt träningssugen. Beslutet blev att byta om och gå ner och mysa mig igenom Nikis spinning pass. Oh! Mina ben! Helgens äventyr har satt sina spår! Men efter att musiken har kommit igång lyckas jag fokusera riktigt bra. Benen går runt och hjärtat och andningen är med. När låren stundtals känns som om de vill sprängas omvandlas känslan till lättflytande, färgglad energi som pumpas ner i benet :-) Poff! Ja tanken fungerar. Men andra tankar dyker också upp. "Vrid på", ropar Niki... "men hallå nu får du väl ge dig svarar någon/något inne i mitt huvud, mina ben orkar inte". Men vad gör handen? Jo, just det vrider på. Och tänk mina ben orkar. Men stora delar av passet är huvudet tomt på tankar. Benen snurrar. Kroppen och huvudet rensas. Skönt! Spinning är inte bara spinning. Jag tycker om Nikis spinningpass, tycker om musiken och upplägget. Mysa kan man onekligen göra på olika sätt, jag kan göra det i en timme med en snittpuls på 165 ;-)

Sov gott!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar